Bonjour, je lis en ce moment le livre du Dr Curtray : l'immuno-nutrition.
Il déconseille le café en cas de maladie inflammatoire à cause de la caféine (p 329).
qu'en pensez-vous ?

Il déconseille le café en cas de maladie inflammatoire à cause de la caféine (p 329).
qu'en pensez-vous ?
These results indicate that neither caffeinated nor decaffeinated filtered coffee has a detrimental effect on endothelial function. In contrast, the results suggest that coffee consumption is inversely associated with markers of inflammation and endothelial dysfunction.

Sinon 2 à 3 tasses de café sont généralement acceptables, en l'absence de pathologie endothéliale. Autrement dit: éviter le café si vous cherchez à reconstituer l'étanchéité intestinale. Privilégiez alors le thé vert, de manière modérée (2 à 3 tasses maxi).

Conclusions: In contrast, the results suggest that coffee consumption is inversely associated with markers of inflammation and endothelial dysfunction.

In healthy women, no appreciable differences in plasma concentrations of the markers were found across categories of caffeinated coffee intake.
In women with type 2 diabetes, higher caffeinated coffee consumption was associated with lower plasma concentrations of E-selectin and C-reactive protein.
Higher decaffeinated coffee consumption was associated with lower plasma concentrations of E-selectin and C-reactive protein only in healthy women.
Conclusions: These results indicate that neither caffeinated nor decaffeinated filtered coffee has a detrimental effect on endothelial function. In contrast, the results suggest that coffee consumption is inversely associated with markers of inflammation and endothelial dysfunction.

D'oĂą Curtray tire t-il sa recommandation ?

Or, l'histamine entraine une réaction inflammatoire.
Donc à éviter en cas de pathologies de type rch ou Crohn, car personnes hyper-sensibles.

aussi pour la SEP ?
Cela demande confirmation. Mais le bon sens me dit que si vous n'exagérez pas par ailleurs sur la libération d'histamine, cela devrait aller, surtout si vous mangez un max de cru (enzymes ).
mais j'ai un peu de mal à m'en passer (j'ai déjà réduit de moitié).

Pour le thé vert, il ne faut pas oublier qu'il chélate le fer ...

Utilisateurs parcourant ce forum: Aucun utilisateur enregistré et 0 invités
L'Appart' est maintenant partenaire avec Exquidia pour une remise de 5% pour les colocataires.